Skip to main content

Mama Still Ain't Doin' So Good, but Not So Bad Either

Yesterday J took Mama to the vet and she's still with us so it ain't so bad at least. She mentioned the possibility of brain tumors, but they drew some blood and said they call with the results. Not that blood work could tell us about brain tumors, but it could eliminate several other problems.

When J got home with Dresden (affectionately called Mama if you're confused!) she couldn't stop walking in circles. Circles, circles, circles. Here she goes......outta the kitchen then back in the other way.She would stop every now and again to drink, eat or stare in the corner, but it didn't' seem like she could stay still for very long.

I ended up having to physically make her stop walking circles. It was totally freakin' me. I walked her over to where she lays down and told her to lay down. Sha. She was havin' none of that. She started walkin' circles on her damn blanket! Not the rootin' around tryin' to get comfy type thing....actually circling over and over and over. It's the craziest damn thing I've ever seen. It was actually amusing for a bit, but then I realized how completely frustrated and exhausted she must feel and then I started crying AGAIN. DAMMIT! She totally doesn't need to seed me all cryin'. She'd start wonderin' why I'm cryin' and if there's something wrong or not, then she'll get upset.....UGH! She was home and it wasn't to say goodbye so I made myself quit and be grateful.

Finally, I had to make her sit down and I had to pull her front legs out to force her to lay down. I laid there with her for a minute and pet her until she fell asleep. That lasted oh, I dunno, 10 minutes....then back to it.

I felt so bad. It can't go on like this.

We put her up on the couch with us and that did it. She was out. YAY! No more circles!

Once she was sleeping again, I googled "dogs walking in circles" and came up with the Vestibular Syndrome. Everything under dogs walking in circles said this was the cause. There is hope! It's basically seen in "geriatric" dogs (let's hope she doesn't know she's being considered geriatric!). It's an inner ear problem and should go away in no more than two or three weeks.

When the vet called to tell me the results of the blood work, I asked her why she didn't mention the vestibular thing and she said that Mama didn't show one of the major signs that came with it....something about rapid eye movements. I had read that as a symptom last night, but it wasn't present in every case. The vet said we can only hope that's what the problem is. Let's hope!

Comments

Stitchblade said…
OK, reading this made me cry. I love her and miss her and I am so happy that you gave her a good home for all these years.
Lori said…
My friend had a dog that did that. They thought it was a dog stroke. If she doesn;t get better from the meds then make sure you start feeding her extra because she's using more energy and she'll get real skinny and freak you out.
Poor thing. We had a 9 year old boxer who had very similar problems last year. It was very sad, difficult and stressful. Best wishes to you all.

Popular posts from this blog

Where I'm At

I have no internet access at work and it's killin' me. It's nuts how hooked on that shit I am! I'm used to havin' Facebook open all day.....chattin' with friends, lookin' at all the stupid shit posted.....no mas. One day, I'm gonna go missin' and my new co-workers are gonna find me huddled in a corner rockin' back and forth droolin' on myself mumblin' somethin' about Facebook destroyin' my life. I hope they just put me outta my misery right then and there.......

Unfortunately, my blog's gonna take the biggest hit. I've always blogged from from work. It was nice and quiet and I could THINK which is somethin' that's dang near impossible to do at home. This whole havin' a husband and kids thing doesn't really afford me the time or the quiet I need to write.

Today though I decided I don't really care about all those hours of Facebook updates. They were amusing at work, but once I'm at home, ehhh...…

Adam's Obit and Guestbook

The AJC posted an awesome article about Adam and Saturday night. Somebody finally got it right....mostly. Like everything else, it'll make you cry.

His Obituary has also been posted. There are a lot of great positive messages that have been left in the Guestbook.


A friend of mine sent me this picture from Saturday night. There's a lot I'd like to say about it, but it just ain't comin' out yet.



The viewing will be at Wages Funeral home on 78, Tuesday from 4pm-8pm.The Funeral will be Wednesday at 11am at Wages with burial @ 5pm in Leesburg, Ga.Wages Funeral Home, 3705 Highway 78 W, Snellville, GA 30039, (770) 979-3200

$13 Tattoos at 13 Roses in East Atlanta....On Friday the 13th

Friday the 13th is upon us again! The most unluckiest of all days. Mwuahahahahah!!!!

HOWEVER, you can turn it around and make it your LUCKIEST day, because 13 Roses Tattoo Parlour in East Atlanta is having their $13 tattoo special! No, you didn't read wrong....THIRTEEN FREAKIN' DOLLARS (+ a $7 lucky tip). You gotta 20? You gotta tattoo!

The artists in the shop have drawn up 13 different designs to choose from and they all incorporate the number 13. Last year, a friend of mine got a little bat with the number 13 in it and it was pretty flippin' sweet! You wanna know what there is to chose from this year? You gotta get your sweet ass down there and see for yourself!

It's first come first serve. You get put on a list, your not able to choose the artist (ya git who ya git, but they're all pretty awesome!), you pick one of the 13 designs they have and bickety freakin' BAM.....you got yer tattoo!
Seriously you could totally make a day/night outta this! The doors will be …