Skip to main content

Me and My Comet, It’s Pretty Much a Love Affair

In cleaning up all my email folders, I came across a lovely little story I wrote about my car for a hot rod zine sometime last year. Since I have absolutely nothin' else to write about right now, I thought I'd share.....


Me and My Comet, It’s Pretty Much a Love Affair

My first car was a red, two door 1962 Comet. My Grandparents bought it for me when I was 17 and when they told me they had bought me a Comet I thought I was gonna die. All I could think of was those hideous cars that looked like retarded miniature Camaros.

Who was I to complain though? It was a car right? As long as it got me from point A to point B, I would never complain.

That car was such a nightmare for me at first! I literally had to learn how to drive it. I had to feather the gas all the time or it would die. I had to stand on the brakes with both feet just to get it to stop and when it did stop, smoke would billow out from underneath the hood. Then there was the vacuum controlled windshield wipers. The faster I went, the faster they went. When I stopped, they stopped. I had to constantly put transmission fluid in it and when the radiator blew a hole, we fixed it with that awesome bright orange bondo. The exhaust fumes damn near killed me and there was no radio so I kept my awesome pink ghetto blaster in the front seat. Yeah, that car was nothin’ but a headache from day one, but it was pretty flippin' sweet nonetheless.
(This is how my sweet, sweet car met its demise. A car hydorplaned and
hit it while it was parked in the yard.....killin' her dead)

Fast forward 15 years and I’ve bought a 1963 four door for $100 and 1962 two door (which now that I've gotten what I want off of it, it's for sale if you're lookin') for $250 that we could use for parts. Then, FINALLY I found “the one” on ebay. A 1963 ½ S-22 Comet Fastback (Sportster…whatever you wanna call it). It was all original with a stock V-8 260, power steering and bucket seats. I love bucket seats AND it had a V8! Then there was the sleek fastback roofline that made it look FAAASSST. I hit the “Buy It Now” button and we were on our way to Virginia Beach to get it.

When we got to the car, it wasn’t at all what the guy said it was. He said depending on how "adventurous" we were, we could probably drive it home. SHA! How do you suppose we’re gonna do that when the tires are flat and dry rotted, the battery’s dead, the starter’s seized with rust, and I blew a brake line the first time I stepped on the brake pedal. (Not to mention the fact that wasps had made their home in one of the doors and attacked me when I opened it!) Despite all that, I still heard angels sing when I looked at it. I was 31 and in love all over again.

Once we got the car home, I realized the extent of its fuckedupedness. It had sat in about two feet of water for god knows how long. There was a flood line all around the interior of the car. I about cried, but instead, I cleaned it up a bit and got to work. We replaced the starter, the battery, and the radiator. We cleaned out the gas tank, put in new fuel lines, new brakes and new tires. We were almost there. Just a few more minor adjustments and it would be ready.

I remember being upstairs when I heard my husband start it. I ran outside and saw him driving away. That BASTARD! I was supposed to drive it first! When he got back, I was waiting outside for him. He got out and I got in. A girlfriend of mine was over so she went with me for the first ride. The wind was all blowin’ our hair and fiberglass was all coming out of the rotten headliner and gettin’ in our eyes. I didn’t care, I was driving M Y car and it was AWESOME.

The next week we got new exhaust put on, because the original was just no bueno. I wanted straight pipes coming out by the back tires. Holy hell. It was so freakin’ loud and I think it made it faster too. Like the car was all proud and shit.

Slowly but surely, “the car” was becoming a person to me. The “it” was becoming a “she”. When I would go to start her and she didn’t want to start, it was because she was tired and I needed to give her some time to stretch and take a deep breath. When she would kinda stall out (because in all reality there was schmutz clogging the fuel filter), it was because she was gettin' a little tired because she’s so old and I needed to take it easy on her. Then after a few races on a dirt track in Fairmount, GA (wherein we stomped a Chevy II to shit and back) her little two speed Merc-O-Matic started to slip.
Seriously, it can take like 10 minutes before she decides to change into second, but that’s ok for now. She’s old and I put her through hell so she can take her sweet assed time and when she does finally decide to kick her old cantankerous ass into gear, I lovingly pat her in the dash and tell her what a good girl she is.

In a way her and I are a lot alike. We both have the “I’ll get around to it when I fuckin’ feel like it” attitude, we’re both a little rough around the edges and we’re both loud as hell.


We’re both kinda fallin’ apart because of old age, but chances are, it ain’t nothin’ a little duct tape can’t fix. Neither of us are all shiny an’ purdy, but no matter, because when you see us, you’re gonna look because we are so freakin’ awesome. We truly are a match made in heaven.

My name is Jessica and her name is Bess, and I love her.

Comments

Organic Meatbag said…
Hot girl-on-Comet action!
Sally-Sal said…
Love the picture of you and Comet! That's badass!
Ms. Case said…
You and Bess are fuckin rock stars if you ask me!
Well thank you Ms. Case! I think so too!!! OWWWWWW!!!
Anonymous said…
a chick and a comet........love it....great tats too

Popular posts from this blog

Where I'm At

I have no internet access at work and it's killin' me. It's nuts how hooked on that shit I am! I'm used to havin' Facebook open all day.....chattin' with friends, lookin' at all the stupid shit posted.....no mas. One day, I'm gonna go missin' and my new co-workers are gonna find me huddled in a corner rockin' back and forth droolin' on myself mumblin' somethin' about Facebook destroyin' my life. I hope they just put me outta my misery right then and there.......

Unfortunately, my blog's gonna take the biggest hit. I've always blogged from from work. It was nice and quiet and I could THINK which is somethin' that's dang near impossible to do at home. This whole havin' a husband and kids thing doesn't really afford me the time or the quiet I need to write.

Today though I decided I don't really care about all those hours of Facebook updates. They were amusing at work, but once I'm at home, ehhh...…

Adam's Obit and Guestbook

The AJC posted an awesome article about Adam and Saturday night. Somebody finally got it right....mostly. Like everything else, it'll make you cry.

His Obituary has also been posted. There are a lot of great positive messages that have been left in the Guestbook.


A friend of mine sent me this picture from Saturday night. There's a lot I'd like to say about it, but it just ain't comin' out yet.



The viewing will be at Wages Funeral home on 78, Tuesday from 4pm-8pm.The Funeral will be Wednesday at 11am at Wages with burial @ 5pm in Leesburg, Ga.Wages Funeral Home, 3705 Highway 78 W, Snellville, GA 30039, (770) 979-3200

$13 Tattoos at 13 Roses in East Atlanta....On Friday the 13th

Friday the 13th is upon us again! The most unluckiest of all days. Mwuahahahahah!!!!

HOWEVER, you can turn it around and make it your LUCKIEST day, because 13 Roses Tattoo Parlour in East Atlanta is having their $13 tattoo special! No, you didn't read wrong....THIRTEEN FREAKIN' DOLLARS (+ a $7 lucky tip). You gotta 20? You gotta tattoo!

The artists in the shop have drawn up 13 different designs to choose from and they all incorporate the number 13. Last year, a friend of mine got a little bat with the number 13 in it and it was pretty flippin' sweet! You wanna know what there is to chose from this year? You gotta get your sweet ass down there and see for yourself!

It's first come first serve. You get put on a list, your not able to choose the artist (ya git who ya git, but they're all pretty awesome!), you pick one of the 13 designs they have and bickety freakin' BAM.....you got yer tattoo!
Seriously you could totally make a day/night outta this! The doors will be …